Vásárlási feltételek

Vásárlási feltételek

I. Bevezető rendelkezések

A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban mint „ÁSZF”) a Babyhappy Kft (székhelye: 2315 Szigethalom, Iskola u. 41. / d. ., cégjegyzék szám: 13-09-131881 ; a továbbiakban mint „Eladó” illetve „Szolgáltató”) és a vevő (a továbbiakban mint „Vevő” illetve „Felhasználó”) jogainak és kötelezettségeinek szabályozását tartalmazza az Eladó által működtetett webáruházon – a www.babamamaoutlet.hu internetoldalon – keresztül értékesített termékek adásvételével kapcsolatban és elválaszthatatlan részét képezi az adásvételi szerződésnek, amely az interneten, az elektronikus áruházon keresztül a Vevő és az Eladó között jön létre (a továbbiakban mint „Adásvételi szerződés”).

II. Fogalmak

2.1. Vevő alatt azt a természetes vagy jogi személyt értjük, aki elektronikus úton árut rendel a babamamaoutlet.hu webáruházon keresztül.

2.2. Az elektronikus megrendelés alatt azt az elektronikus formában elküldött nyomtatványt értjük, amely információt tartalmaz a Vevőről, a babamamaoutlet.hu webáruház választékából megrendelt termék(ek) listájáról és ezen termék(ek) teljes vételáráról. Az elküldött megrendelés Adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat. Az Adásvételi szerződés a Vevő és az Eladó között a megrendelésnek az Eladó által elküldött e-mailes visszaigazolásával jön létre. Az elektronikus megrendelés elküldésével a Vevő igazolja, hogy megismerte a jelen ÁSZF tartalmát. Az elektronikus megrendelés elküldésével a Vevő elfogadja az ÁSZF minden rendelkezését, annak a megrendelés elküldésének napján hatályos állapotában, valamint elfogadja a megrendelt árunak a babamamaoutlet.hu-n feltüntetett hatályos árát, mint vételárat.

2.3. Áru illetve termék alatt minden olyan termék értendő, amely a babamamaoutlet.hu oldalon kerül bemutatásra. A termékek részletes leírása a babamamaoutlet.hu-n megtalálható.

III. Vásárlás a Babavár webáruházban

Belépés/regisztráció, áru megrendelése és megrendelés törlése (technikai tudnivalók)

A Babavár online áruházban (www.babamamaoutlet.hu) mindenki vásárolhat, aki elfogadja a jelen üzletszabályzatban foglalt feltételeket. A vásárlás megtörténhet regisztráció nélkül is (vendég vásárlás), de kiszállításhoz szükséges adatok pontos megadása ebben az esetben is szükséges!

3.1. Belépés/Regisztráció – A babamamaoutlet.hu webáruházba a regisztrált vásárlók jelszóval tudnak bejelentkezni a Belépés menüpont alatt (elfelejtett jelszó esetén a belépésnél kaphat segítséget az elfelejtett jelszó gombot kiválasztva). Amennyiben a vásárló még nem regisztrált, a vásárlás végén a „kassza” oldalon van lehetőség jelszó megadásával az oldalon történő regisztrációra. A regisztrációval lehetővé válik a rendelések állapotának ellenőrzése, korábbi rendelések megtekintése. A regisztráció során megadott adatokat az Eladó a hatályos törvényeknek megfelelően kezeli. A felhasználónév és a jelszó az „Fiókom” menüpontra kattintva bármikor módosítható.

3.2 Böngészés – A babamamaoutlet.hu webáruház termékei kategóriánként csoportosítva találhatók meg az oldalon.

A kiválasztott termékek a termék egyedi oldalán a „Kosárba” gombra kattintva rendelhető meg.

A Kosárba bejelentkezés nélkül is lehet gyűjteni a termékeket.

Az Eladó nem köteles kereskedelmi mennyiséget kiszolgálni és a termékekről áfás számlát kiállítani. Kereskedelmi mennyiség a háztartásban szokásos használati mennyiséget meghaladó mennyiség.

3.3. A kosár megtekintése és megrendelés – A Vevő a terméket a babamamaoutlet.hu webáruházon keresztül rendelheti meg. A Vevő a kosarában áttekintheti a kiválasztott termékeket, és a Tovább gombra kattintva folytathatja a vásárlást. A következő oldalon kérjük, hogy ellenőrizze a szállítási címet és a számlázási címet, amire az áfás számlát írhatjuk, valamint adjon meg egy telefonszámot, amin szükség esetén elérhetjük! Kérjük, hogy olvassa el a szállítási feltételeket! A megrendelés érvényességének feltétele a megrendelőlap minden kötelező adatának kitöltése. Adatbeviteli hibák javítása: Vevő a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat illetve vissza tud lépni a terméklapra a további vásárlás céljából.

Rendeléssel kapcsolatos tudnivalók:

3.4. Az adásvételi szerződés az Eladó és a Vevő között a megrendelésnek az Eladó által e-mail-ben küldött megerősítés (visszaigazolás) alapján jön létre. Az Eladó a Vevő megrendelésének megérkezését elektronikus úton haladéktalanul, de legkésőbb a megrendelés elküldésétől számított 3 munkanapon belül visszaigazolja. A Hétvégén vagy ünnepnapon leadott megrendelések az ezt követő első munkanaptól számítva kerülnek feldolgozásra.

3.5. Amennyiben a 3.4. pont szerinti automaikus visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül belül a Vevőhöz nem érkezik meg, Vevő az ajánlati kötöttség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Eladó nem felel, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg határidőben, mert a Vevő hibás e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a saját fiókjában fellépő technikai probléma miatt nem tud e-mailt fogadni. Ha nem érkezik ez a levél a vevő ellenőrizze , hogy valós , helyes adatok szerepelnek-e a a regisztrációnál.

3.6. A beérkezett rendelésről az eladó automatikus visszaigazoló levél beérkezése után 3 munkanapon belül visszaigazolást küld, amely tartalmazza a megrendelt termék vagy termékek pontos specifikációját és az árát, a pontos szállítási költséget. Amennyiben a visszaigazolás hibás adatot tartalmaz, azt a megrendelőnek 24 órán belül jeleznie kell, hogy a kiszállítást megelőzően legyen mód a korrekcióra.Amennyiben a visszaigazolásban megküldött  szállítási költséget nem fogadja el a vevő,a 24 órán belül jeleznie kell, hogy elállna a vásárlástól.

3.7. Az Eladó jogosult az egész megrendelést vagy annak részét törölni, ha a készletek időközbeni eladása miatt az Eladó nem tudja a megrendelést ezen ÁSZF által meghatározott szállítási időn belül teljesíteni a Vevőnek. Ebben az esetben az Eladó köteles a Vevőt tájékoztatni. Ha a Vevő a vételárat vagy annak részét már megfizette, a vételár megfelelő része visszafizetésre kerül 15 napon belül.

3.8. A Vevő a megrendelése leadásával kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt termékeket és az esetlegesen felmerülő szállítási költséget átutalással előre fizetéssel vagy utánvétes rendelés esetén a futárszolgálatnak készpénzben megfizeti, valamint a termékeket átveszi. Amennyiben a Vevő e kötelezettségét részben vagy egészben megsérti, az Eladó jogosult a Vevő további megrendeléseinek teljesítését megtagadni. Az Eladó ezekben az esetekben úgy is dönthet, hogy ilyen esetekben kizárólag a Vevő átutalásos megrendeléseit teljesíti.

3.9. A hibásan, vagy hiányosan kitöltött regisztrációs lapot érvénytelennek tekintjük. A Babavár online áruház semmilyen formában nem vállal felelősséget a hibás adatokból eredő téves teljesítésért.

3.10. A bemutatott termékek részletes leírását az adott árucikk információs oldala tartalmazza. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t, viszont nem tartalmazza a szállítás költségét. Az oldal működtetésével kapcsolatos esetleges technikai problémákból adódó, tévesen megjelent árakért nem tudunk felelősséget vállalni!

3.11. Akciós áru esetében az akció a megadott határidőig vagy a készlet erejéig tart. Amennyiben az akciósan megrendelt termék elfogyott vagy időszakos készlethiány merül fel, erről a megadott e-mail címre az eladó értesítést küld.

3.12. A Babavár online áruházban a rendelés kizárólag elektronikus úton lehetséges!

3.13. Amennyiben a megrendelt áru nincs raktáron, az eladó értesítést küld a termék várható szállítási időpontjáról.

3.14. A megrendelt termékek kiszállítását országosan a GLS Futárszolgálat végzi, a futár munkaidőn belül keresi fel a címzettet, ezért olyan szállítási cím megadása szükséges, ahol munkanapokon a jelzett időpontban az átvételre jogosult személy tartózkodik.

3.15. A webáruházban szereplő termékek egy része van a raktárban, másik részére rendelést veszem fel, a maximális beszerzési határidőt 2 hét. Ha a határidő ennél hosszabb , ez esetben mindenképp jelzésre kerül a Vevő felé.

3.15. Utánvétes csomag esetén csomag minden esetben kizárólag a szállítási költség egyeztetése után , annak elfogadásáról visszaigazoló email alapján indul! Automatikusan nem indul el csomag, csak a pontos átvételi összeg egyeztetése és elfogadása után.

IV. Árak, fizetési feltételek és a fizetés módja

4.1. Áraink a mindenkori aktuális Bavabár webáruházi árak, forintban értendők és az áfát tartalmazzák. A babamamaoutlet.hu webáruházon feltüntetett árak az áru megrendelésének idején hatályosak. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk. A vásárlás előre utalás esetén nincs minimum összeghatárhoz kötve. Utánvétes rendelés esetén 3000 Ft.

4.2. Az árak nem tartalmazzák a szállítás költségét.

4.3 Utánvétesen elindított csomag feladása fizetési kötelezettséget von maga után.

V. Szállítási feltételek

5.1. 1 A megrendelt áru értékét és a szállítási költséget a megadott számlaszámra utalással kell kiegyenlíteni. Utánvétes szállítás kiválasztásánál a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. alkalmazottjánál van mód készpénzben illetve bankkártyás fizetéssel. A csomag kérhető házhoz szállítással, illetve GLS csomagpontra történő kiszállítással is!

5.2. Előre utalással kifizetett rendelés feladása legkésőbb 5 munkanapon belül kerül feladásra, ha esetleg ennek időpontja változik, az Eladó ezt jelzi a Vevő felé. Utánvétes kifizetéssel történő csomag feladása esetén a szállítási költséget elfogadó levél beérkezése után legkésőbb 5 munkanapon belül a csomag feladásra kerül. Ennek időpontja ha változik az eladó jelzi ezt a Vevő felé.

5.3.A szállítási költség a szállítási feltételekben megírt szállítási költségek az irányadóak. Egyedi esetekben, (pl. a rendelt termék túlméretezett vagy több termék esetén nem lehet biztonságosan egy csomagba csomagolva szállítani, vagy egybe csomagolva túlméretezett csomagként adható fel) egyedi szállítási költség kerül megállapításra .A pontos szállítási költségről a rendelést visszaigazoló levélben kap pontos tájékoztatást. Az utalás megtörténte , a szállítási feltételek elfogadását is jelenti. Utánvétes csomag esetén csomagot minden esetben kizárólag a szállítási költség egyeztetése után , annak elfogadásáról visszaigazoló email alapján indul az 5.2. pontban leírtakban megfelelően.

5.4. Az átvevő köteles az átvételkor a küldeményt a fuvarozó jelenlétében megvizsgálni és a külső csomagoláson észlelt sérülés esetén, felbontani. Az esetleges károkról a fuvarozóval közösen jegyzőkönyvet kell felvenni, továbbá a sérülést és a kárt a szállítást végző cégnek haladéktalanul bejelenteni. Az átvevő köteles minden ésszerű intézkedést megtenni a kár enyhítése érdekében. Kérjük, írjon e-mailt, vagy hívja ügyfélszolgálatunkat. A panasz észrevételével kapcsolatban a szállítást végző cég felé Babyhappy Kft. bejelentéssel tudjon élni.

5.5. Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, a szállító értesítést hagy, és a szállítást végző cég szabályzatának megfelelően jár el.

5.6. Az esetleges szállítási késedelem vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a Babyhappy Kft.-vel szemben kártérítési igény nem érvényesíthető.

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. : https://gls-group.eu/HU/hu/cimzetteknek-nyujtott-szolgaltatasok
Ügyfélszolgálat telefonszám: 06-1/802-02-65

A részletes szállítási költségeket itt található meg: Szállítási és fizetési információk

5.7. A fuvarozó cég (GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft.) a küldemény nyomkövetéséről és a kézbesítés időpontjáról közvetlenül a Vásárlónak e-mailt küld. Az e-mailben feltüntetett linken a csomag nyomon követése megtekinthető, csomagszám alapján a kiszállítás címre történő csomag esetén időpontja és címe módosítható.

A futárszolgálat mindenkori Általános Szerződési Feltételei itt olvashatók: https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek

5.8. Személyes átvétel nem lehetséges, illetve kivételes esetben a székhelyen előre megbeszélt időpontban.

VI.Termékleírások, színek, árak pontossága

6.1. Az Eladó a lehető legpontosabban igyekszik tájékoztatni a vásárlót a termékleírások, színek és árak tekintetében. Ennek ellenére előfordulhatnak eltérések a valóságtól részben a különböző felhasználói képernyő-beállításoknak, részben az esetleges elírásoknak köszönhetően. Eladó ezért a képernyőn látható színekért felelősséget nem vállal, illetve fenntartja a szöveghibák előzetes figyelmeztetés nélküli javításának jogát az árra vonatkozóan is. Természetesen, ha a vásárló valamilyen okból nem elégedett a babamamaoutlet.hu webáruházban megrendelt termékkel, akkor a csomag kézhezvétele után jogában áll elállni a szerződéstől az alább kifejtett módon.

6.2 A termékleírás a termék objektív állapotáról ad tájékoztatás. Lehetnek használt kategóriások:  ezek ránézésre is külső jelekkel látható a használat,  csomagolás nélküli termékek: ezeken használati jelek nem láthatóak, de több apró szépséghibák a csomagolás hiányából eredően lehetnek illetve bontott dobozos termékek: ezeken néhol szépséghiba előforduhat a bontott csomagolásból eredően. Erről minden termékleírás eleje ad konkrét tájékoztatást.

6.3 Mivel nem gyári csomagolt termékekről van szó, minden esetben használt kategóriásoknak számítanak,  ha esetleg még használtban nem is voltak konkrétan.

VII. Észrevételek – reklamáció -panaszkezelés

7.1 Miután első sorban sérült, hiányos,csomagolási hibás vagy használt termékeket árulok, mindig a feltüntetett állapotnak megfelelően postázok. Ha eltérést tapasztal, mindenképp jelezze nekem, az átvételt követő legkésőbb másnapján .

7.2 A megrendelt termékekkel kapcsolatos kérdéseit és esetleges panaszait itt teheti meg:

e-mail-en: babavar@gmail.com, illetve Babyhappy Kft. székhelyére küldött levélben is bejelentheti. A panaszkezelés 72 órán belül megkezdődik és a Babyhappy Kft felveszi a kapcsolatot a Fogyasztóval. Telefonos szóbeli panasztétel esetén minden esetben kérek írásos bejelentést is.

7.3 Ha a termék sérülten érkezik, a reklamáció jelzését 24 órán belül tudjuk elfogadni.
Ha csomagoláson bármi külső sérülést látsz vagy szállításból adódott sérülést veszel észre a terméken , kérlek vetess fel jegyzőkönyvet a futárral, vagy a megadott telefonszámon jelezd, csak így tudjuk a szállításból adódó sérüléseket a GLS-sel rendezni, mert a szállításért ők a felelősek.

7.4 A csomag felbontásból adódó és egyértelmű látható vágási sérülésért illetve összeszerelésből adódó sérülésekért nem tudunk garanciát és felelősséget vállalni!

7.5 A megvásárolt terméket mosás után nem áll módunkban visszavenni A terméket csak abban az állapotban van módunk visszavenni, amelyben elküldtük. A textil termékek a cég saját címkéjével ellátva kerülnek kiszállításra, vásárlástól való elállás esetén a terméket ugyan ebben az állapotban tudom visszavenni.
Kérjük a fehérneműt megfelelő körültekintéssel használni és próbálni. Nem vállaljuk a nem megfelelő használatból eredő törés esetén a csatt pótlását.

Telefonon (H-P: 8 és 17 óra között), e-mailen 0-24-ig

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő,
illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül
megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható
be kérelem a Testülethez. A békéltető testületi eljárásban a feleket együttműködési
kötelezettség terheli.

7.6 Európai online vitarendezési platform: az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói
jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot az Európai
Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztók és az Európai Unióban letelepedett
szolgáltatók közötti, online szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel
kapcsolatban felmerülő jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezésére.
Az Európai Unió online vitarendezési platformjának honlapját itt érheti el:
http://ec.europa.eu/odr. Ezen a honlapon Ön fogyasztónak minősülő magánszemélyként
– amennyiben online szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos a jogvitája – a jogvita bírósági
eljáráson kívüli rendezését kezdeményezheti.
Az európai online vitarendezési platform elérhető az Európai Unió összes hivatalos
nyelvén, többek között magyarul is. A honlap működésével kapcsolatos felhasználói
útmutatót a következő oldalon találja: https://webgate.ec.europa.eu/odr/userguide/.
A vitarendezési folyamat elindításához a fogyasztónak regisztrálnia kell az Európai
Bizottság által működtetett elektronikus felületen.

7.7 Amennyiben akár adás-vételi, akár vállalkozói szerződés alapján nyújtott szolgáltatás
nem felel meg a jogszabályokban, illetve a szerződésben foglaltaknak a vevő, illetve a
megrendelő a Békéltető Testülethez fordulhat. A békéltető testület hatáskörébe az áruk
és szolgáltatások

– minőségével, biztonságosságával,

– és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,

– valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével

kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.

A Pest Megyei Békéltető Testület székhelye:

1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: 06-1- 269-0703

Fax: 06-1- 269-0703

Honlapja: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php

vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő
illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül
megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható
be kérelem a Testülethez. A békéltető testületi eljárásban a feleket együttműködési
kötelezettség terheli. – valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével
kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik.

7.8.  Babyhappy Kft -t Békeltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Kötelező tájékoztatás panaszkezeléssel kapcsolatban:

A szóbeli panasz

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni,

A vállalkozás köteles a jegyzőkönyv másolati példányát

  • személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan köteles eljárni.

A fogyasztóvédelmi törvény a szóbeli panaszt megbontja személyesen-, illetve egyéb módon közölt szóbeli panaszra. A szabályozás alapján egyértelmű a vállalkozások kötelezettsége, így a szóbeli (pl. telefonon, vagy Skype-on közölt) panaszról is jegyzőkönyvet kell felvenni.

A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. Az egyedi azonosító szám bevezetése a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az ügyféllel is közölni kell.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Az írásbeli panasz

Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti. Meg kell adni az illetékes hatóság, illetve a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

A fentiek alapján nemcsak meg kell harminc napon belül válaszolni a panaszt, hanem annak a fogyasztó részére eljuttatásáról is gondoskodni szükséges.

Amennyiben a vállalkozás elutasítja a fogyasztó panaszát, úgy szükséges a válaszban a jogorvoslat lehetőségéről tájékoztatni a panaszost.

Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

VIII. ADATVÉDELEM

Adatkezelés nyilvántartási szám: NAIH-74778/2014

Az aktuális adatvédelmi tájékoztatást itt találhatja meg: Adatvédelmi tájékoztató

IX. A szerződéstől –, vásárlástól való elállás jog

9.1 Ha a vásárló valamilyen okból nem elégedett a babamamaoutlet.hu webáruházban vásárolt termékekkel, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.§ szerint a termék átvételének napjától számított tizennégy napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Az elállási jogról szóló részletes tájékoztatót és az elállási jog gyakorlására szolgáló nyilatkozat mintát a honlapon folyamatosan közzétesszük.

9.2 A Vevő elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is.

9.3. Az elállási/felmondási határidő:

Attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt személy, a fuvarozótól a csomagot átveszi. A 14 nap eltelte után nem áll módunkban elfogadni a vásárlástól való elállást!

A fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát,ha a fent megjelölt határidő lejárata előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Babyhappy kft számára.A fogyasztót terheli ennek bizonyítása.

A fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül , de legkésőbb elállási szándékának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül , ha a fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi ( postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A webshopból történő vásárlásnál a 14 napos elállási jogra vonatkozó rendelkezéseket a 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet tartalmazza, ami előírja, hogy e többlet jogosultság csak a fogyasztókat illeti meg. A fogyasztó fogalmát az új Ptk. a következőképpen határozza meg:a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A 14 napos elállási joggal, tehát csak a magánszemélyek élhetnek, az egyéni vállalkozók, társas vállalkozások nem.

9.4. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát egyértelmű nyilatkozatban elektronikus úton küldött levél útján köteles közölni velünk az babavar@gmail.com emailcímen.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Mi visszaigazoljuk, és ezt követően tudunk egyeztetni a visszaküldés folyamatáról és módjáról. Kérjük, hogy egyeztetés nélkül ne indítson vissza csomagot!

9.5. A fogyasztó elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatja fel portóval.

9.6. Ha a fogyasztó eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a dolgot a határidő lejárta előtt elküldi. A vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

9.7.  Szerződéstől való elállás esetén az Eladó köteles legkésőbb az elállást követő tizennégy napon belül visszautalni a kifizetett összeget a Vevőnek. Ha a fogyasztó a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választ, akkor az ebből eredő többlet költséget a vállalkozás nem köteles visszatéríteni,a vállalkozás csak a „normál” szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni a fogyasztó számára(extra szállítási költség tehát nem jár vissza).Erről az összegről pontosan. a vásárlástól való elállási szándékot elfogadó levelünkben levelünkben adunk tájékoztatóst. A vállalkozás a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon köteles visszafizetni az összeget.

9.8. A fogyasztó csak a dolog jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges kezelést meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel!(a fogyasztó felel a termék kipróbálását meghaladó használatból adódó értékcsökkenésért. Pl. ruhanemű mosása, )

9.9. A babamamaoutlet.hu webáruházban minden hirdetett termékekre a Vevő gyakorolhatja vásárlástól való elállási jogát.

9.10  A csomag visszaküldésével egyidőben a mellékelt felmondási nyilatkozatot  köteles kitöltve visszajuttatni hozzánk! (BabyHappy Kft., 2315 Szigethalom, Iskola utca 41/D. 1/5. vagy elektronikus úton babavar@gmail.com )

Letölthető dokumentum:

X. Felelősség

10.1 A Babavár online áruház nem vonható felelősségre semmilyen kárért, ami az áruházhoz való csatlakozás miatt következett be. Egyedül a vásárló felelős az áruházhoz való csatlakozásért és a weblapon történő vásárlásáért.

10.2 A vevő felelőssége felmérni azt, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.

10.3 A Babavár online áruház bármikor értesítés nélkül megváltoztathatja a vásárlás feltételeit, kötöttségek nélkül módosíthat bármilyen árat vagy határidőt. A változás a weblapon történő megjelenés időpontjától lép életbe.

10.4 A Babavár online áruház szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a rendelését és törölheti a regisztrációját annak, aki bármilyen formában megsérti a szabályokat. A vevő nem jogosult fellebbezni a döntés ellen.

XI..Szavatosság, Jótállás

11.1Aszavatossági és jótállási feltételeket az Eladó és a Vevő, mint fogyasztó között a mindenkor hatályos Polgári törvénykönyv szabályozza.

Bizonyos termékkörökre főszabály szerint 10.000,- Ft feletti eladási ár esetén – jogszabály alapján – egy éves kötelező jótállás (hétköznapi nevén: garancia) vonatkozik új termékek esetén. Ugyanakkor a gyártó vagy forgalmazó 10.000,- Ft alatt vállalhat önkéntes jótállást , illetve  a fogyasztót megilletik a kellékszavatossági jogok. A forgalmazó nem vállal ezekre a termékekre jótállást.

11.2 .A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének m) és n) pontjai értelmében a vállalkozásnak tájékoztatnia kell a fogyasztót a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről, valamint a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről.

11.3. Babyhappy kft az árusított termékeire kötelező jótállás nincsen, önként vállalt garanciát nem vállal hivatkozva a 6.3. -ban leírtak alapján.

Tájékoztatás

Hibás teljesítés

Az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett( a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél ) a termék hibájáért ( pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért ) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Kellékszavatosság vonatkozik használt termékek esetében is.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

A kellékszavatosság nem vonatkozik olyan hibákra, hiányosságokra, és a termék károsodására, amelyek a termék elhasználódásából fakadnak, vagy a termék Vevő általi helytelen használatából vagy helytelen kezeléséből fakadnak.

Babyhappy kft a Babamamaoutlet.hu weboldalon árusított termékekre kellékszavatossággal felelős.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőn érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő 1 év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Babyhappy kftvállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Az új Ptk. vezette be a termékszavatosság fogalmát, ami azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (azaz a termék) hibája esetén.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termékszavatosság fontos ismérve, hogy a termék továbbértékesítése esetén a szintén fogyasztó új tulajdonos is felléphet a gyártóval (forgalmazóval) szemben a megadott határidő alatt – tehát a termékszavatossági jog a használt cikkekre vonatkozóan is fennáll a gyártóval szemben. Termékszavatosság esetén azonban a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba a forgalomba hozatalkor már fennállt.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

Babyhappy kft nem áll kapcsolatban egy gyártóval sem, így termékszavatossági igény benyújtását a Vevő tudja megtenni.

A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A kellékszavatosság nem vonatkozik olyan hibákra, hiányosságokra, és a termék károsodására, amelyek a termék elhasználódásából fakadnak, vagy a termék Vevő általi helytelen használatából vagy helytelen kezeléséből fakadnak.

A vásárlást követő hatodik hónap végéig jelentkező hiba esetén a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a hiba a vásárlás időpontjában nem volt a termékben.
A
hat hónap leteltével azonban vevőnek kell bizonyítania, hogy a hiba vásárláskor is létezett.A végzett vizsgálat költségeit a vevőnek kell állnia, azonban, ha a kifogása alaposnak minősül, a forgalmazó köteles ezt megtéríteni.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet,

11.4. A babamamaoutlet.hu weboldal kizárólag bontott dobozos illetve csomagolás nélküli termékeket, több esetben normál használt termékeket árusít.

11. 5. A szavatossággal az eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladáskor hibátlan terméket adott át a vevőnek, illetve abban az állapotban ahogy az a terméklapon szerepel,tehát nincs olyan rejlett hibája, amely csak később fog kiderülni. A vevőnek érdemes alaposan megvizsgálni, ellenőrizni a terméket, mert amennyiben a vásárlás időpontjában ismerte a vagy ismernie kellett a hibát, vagy a hiba a vevő által adott anyag hibájára vezethető vissza, akkor termékszavatossági igénnyel nem léphet fel. MIVEL MÁSOD OSZTÁLYÚ TERMÉKEKKEL FOGLALKOZOK, EZ MINDEN ESETBEN TÖRTÉNJEN MEG!A termék abban az állapotban érkezett ahogy az a hirdetésben szerepelt. Ha olyan hibát észlel ami nem szerepel a termék leírásában az átvétel után , de legkésőbb 14 napon belül jelezze a VII. pontnak megfelelően. Amennyiben észrevétel nem történik átvétel után a terméket elfogadottnak tekintem.

Rendelés leadása esetén ezt mindenképp vegye figyelembe.

XII. TÁVSZERZŐDÉS

Ezen ÁSZF rendelkezései 2018. 03. 26 -tól érvényesek. A szerződéskötés nyelve: magyar. A megkötött szerződés nem minősül írásban kötött szerződésnek, iktatásra nem kerül, későbbi hozzáférhetősége biztosított. Az Eladó az ÁSZF változásának jogát fenntartja. A módosításokat a weboldalon közzéteszi. Az itt nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyv, valamint a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26.) Korm. számú rendelet szabályai az irányadóak.

Szigethalom, 2018. április 24.